Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Stargardzie zakończyło procedurę przetargową w ramach IV części postępowania na zakup 11 autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą ładowania. Spółka wybrała ofertę firmy Zakład Automatyki i Urządzeń Pomiarowych AREX z Gdyni – jako jedyną, która uzyskała maksymalną liczbę punktów i zmieściła się w założonym budżecie.
Wybór dostawcy ładowarek zamyka kolejną istotną część
dużego przetargu w ramach inwestycji w elektromobilność w Stargardzie. Wcześniej MPK wybrało już dostawców autobusów klas MAXI i MEGA – odpowiednio firmy MAN i Solaris, z którymi podpisano już umowy w pierwszej połowie czerwca. Część dotycząca autobusów klasy MINI została unieważniona z powodu braku ofert.
Czwarta część przetargu dotyczyła dostawy, montażu, podłączenia oraz uruchomienia sześciu dwustanowiskowych, przewodowych, mobilnych ładowarek Plug-in. MPK Stargard dysponowało w tej części budżetem w wysokości 1 433 565 zł brutto. Spośród trzech złożonych ofert tylko dwie spełniały wymogi budżetowe: AREX (959 400 zł brutto) oraz ENIKA (1 460 010 zł brutto, przekraczająca budżet zamawiającego). Oferta Arinea została natomiast odrzucona.
AREX okazał się bezkonkurencyjny nie tylko pod względem ceny, ale też w zakresie oferowanej gwarancji oraz terminu realizacji. W ramach przyjętych kryteriów oceny (60% cena, 5% termin wykonania, 35% okres gwarancji), propozycja firmy AREX uzyskała komplet punktów – łącznie 100.
Dla porównania, druga oceniana oferta – od firmy ENIKA – zdobyła łącznie 59,43 pkt, w tym 39,43 pkt za cenę, 5 pkt za termin wykonania oraz 15 pkt za gwarancję.
W dokumentacji przetargowej zaznaczono, że zamówienie może być realizowane sukcesywnie, jednak nie wcześniej niż po upływie 300 dni od podpisania umowy. Całość ma zostać zrealizowana w terminie do 350 dni kalendarzowych.